سفیر فرانسه:ظرفیت های گسترش روابط با ایران باید در چارچوب منافع مشترك اجرایی شوند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی،'برونو فوشه'ایران را كشوری صاحب تمدن چند هزار ساله خواند و بر اراده مقامات فرانسه برای گفت وگو و مذاكره با جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد.

وی رفت و آمد مقامات سیاسی و پارلمانی دو كشور را سبب رفع سوء تفاهم های احتمالی دانست و افزود:با توجه به موقعیت استراتژیك ایران در منطقه خاورمیانه فرانسه خواستار آن است كه ایران جایگاه واقعی خود را در منطقه داشته باشد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه نیز تحریم و تهدید كشورهای غربی علیه ملت ایران را كاملا بی اثر دانست وگفت:در تمامی سالهای بعد از انقلاب اسلامی استكبار جهانی ملت ایران را تهدید كرده اند ولی اینگونه مسائل مردم ایران را مقاوم تر كرده و بیشترین ضرر نصیب دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شده است .

كامران در این دیدار بر اهمیت تقویت همكاریهای دوكشور در عرصه های گوناگون بویژه روابط پارلمانی تاكید كردو گفت :حضور حضرت امام (ره ) در دوران تبعید در فرانسه ،ذهنیت مثبتی در مردم ایران ایجاد كرده كه می تواند پشتوانه خوبی برای توسعه و گسترش همكاریهای فیما بین در عرصه های مختلف بویژه روابط پارلمانی باشد .

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همكاری بافرانسه در جهت صلح و ثبات منطقه ای یاد آور شد و افزود:گفت و گو و مذاكرات دو جانبه و چند جانبه جمهوری اسلامی ایران با فرانسه و دیگر كشورهای اروپایی می تواند منجر به تقویت و تحكیم صلح و ثبات پایدار منطقه ای و بین الملل شود.

وی در ادامه تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفتگوهای مثبت با كشورهای اروپایی تاكید داشته است .

سیام **1708*1580





:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: